WASP till SRF 2010!

"Blackie Lawless med manskap är ett av de band som Sverige, och inte minst SRF-publiken, aldrig tycks kunna få nog av. Då W.A.S.P:s självbetitlade debut släpptes 1984 var Sverige ett av de länder där bandets glamkryddade heavy metal gjorde störst sensation, och där den spektakulära skräckshowen gjorde dåtidens föräldrar som allra skrajsnast. Sedan dess har W.A.S.P. förstås fortsatt släppa plattor som tas väl emot än idag, men visst är den där tidigaste perioden fortfarande en av dem som ligger närmast fansens hjärtan. Dessa har nu anledning att jubla av fröjd, för på SRF 2010 kommer W.A.S.P. att köra ENBART låtar från de två första plattorna "W.A.S.P." och "The Last Command" (1985)! Jajamensan, gamla godingar som "I Wanna Be Somebody", "Wild Child", "Blind in Texas" och "LOVE Machine" nonstop under en hel konsert - det kan man väl kalla en riktig höjdarpresent till alla trogna W.A.S.P.-fans?"


Haha fyfaan, jag visste att de skulle komma! Yes, poäng till mig, fan vad glad jag är att man vågade chansa på att inte se dom i höst (eftersom jag faktiskt tipsade på att de skulle komma på SRF, believe it or not). Bättre låtlista lär de ha nu också, låtar från 2 första albumen, dra åt jävla helvete typ VARENDA jävla låt därifrån är bra! Mycket svordomar för att det blev mycket känslor nu, WASP gör så förbannat bra musik.

På tal om WASPs "sensation" i Sverige, haha, se bara klippet från barnjournalen i inlägget där jag skrev om deras senaste platta. Skrajsnaste är nog en underdrift. Läs inlägget HÄR. Det enda jag egentligen har att klaga på är just det att Blackie liksom många andra gamla rockers gått och blivit kristen på äldre dar och sagt att han aldrig mer kommer sjunga Animal (fuck like a beast) live. Grymt bra låt som egentligen var deras första singel men inte var med på första CDn då låten blev bannad, och nu kommer jag aldrig få höra den live med andra ord. Undrar hur det står till med Ballcrusher isf, är ju också en låt med lite annorlunda lyrics, och en av deras bästa låtar enligt mig! Hoppas hoppas de fortfarande kör den live.

Rammstein ska iaf på Metaltown till sommaren så man kan nog börja hoppas på att de INTE dyker upp på Sweden Rock. Thank god, har varit lite oroad över det (och nu jinxar jag säkert, fan fan fan). Saknas ju fortfarande någon riktigt stor huvudakt, blir som spännanade att se. Hoppas att det blir något riktigt riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Elin B

OMG W.A.S.P! jag kommer med nästa sommar!!! :D:D:D:D

2009-12-04 @ 09:25:51
Postat av: Mats

Kasst att låta en religion styra över vilka låtar man ska sjunga och inte sjunga. Det är väl egentligen vad fansen vill ha som spelar roll?

Fast det ska väl kännas bra att framföra också...



Rammstein får enligt min mening, gärna dyka upp på SRF. Har nämligen alltid velat se dom, även om senasate plattan inte var särskilt mycket att hurra över. DU å andra sidan, behöver ju inte se dom om du inte vill. Supa i tältet borde funka lika bra. ;)

2009-12-05 @ 08:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0