Babylon

Jag är så jävla besviken just nu. WASPs nya album Babylon släpptes igår och det finns fortfarande INGENSTANS att ladda hem det. Otroligt nog var det Spotify som räddade mig med att ha det, annars brukar jag mest få svära över att det jag vill lyssna på inte finns där. CRED!

WASP har ju påbörjat sin Europaturné nu också, i Moskva av alla ställen. Spelningslistan var enligt mig alldeles för kort (13 låtar) men med godkända låtval, hade kunnat vara både bättre och sämre.

Anyway, Babylon var det ja. Nio låtar där två stycken är covers, vilket är aningen fattigt. MEN av det som är nyskrivet material är det oväntat mycket bra faktiskt. Har redan flera favoriter som fastnat i skallen, även om det knappast kommer upp i samma standard som på den gamla goda tiden. Saknar WASPs provocerande texter, men de skapar åtminstone fortfarande klart hedersvärd hårdrock.


Favoriterna från Babylon:

- Crazy

- Babylon's Burning

- Into The Fire

- Seas Of Fire

- Godless Run


Alltså om ni i likhet med mig tycker om WASP och deras musik, leta upp och lyssna på! Så jävla värt. Sköna riff, härliga hårdrocksballader och Blackie Lawless med sin hesa stämma. Me like a lot!



Reportage som gjordes om WASP under deras första Sverigebesök -84, LOL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0