Goodbye my lover

Hehe, jaa det gick ju.. bra. Fy fan vad äcklad jag blir varje gång jag öppnar kylen och ser den där stora burken med rödbetssallad (besparar er den historien, ni fattar väl själva).

Okey, det finns faktiskt en positiv sida av det hela också. Medan hela mitt system gjorde uppror varken ville eller kunde jag snusa, och nu är det alltså 2 dygn sen jag hade en snus i käften! Fan vad jag är duktig. Visst är jag sugen idag men just därför bestämde jag mig för att åtminstone plågas tills imorgon och se vad som händer då. Min relation till snus är rätt knepig, men tänkte väl försöka dra en förklaring iaf.

Jag tycker om att tänka att jag snusar för att jag vill, att jag alltså har ett val och helt enkelt väljer att snusa. Som jag nämnt tidigare är min självständighet en av de viktigaste sakerna i världen för mig, och att då vara slav under ett beroende känns som inte rätt. Varför skulle jag ens välja att snusa sen då? Jag skulle vrida på frågan och istället säga; varför inte? Jag gillar att snusa, som fan, man kan nästan säga att det är som godis för mig. Ibland händer det att jag går utan snus en viss tid, mest för att testa mig själv, se hur svår abstinensen blir och om jag klarar av det. Så småningom slutar det alltid med att jag fortsätter snusa, jag har ju ingen direkt anledning till att sluta (..kan skada din hälsa my ass, säg det till någon som bryr sig).

Hursomhelst har jag nu kommit på att min nikotinstinna hjärna kanske lurar mig, att jag lurar mig själv med detta bullshit. Jag har faktiskt inte gått någon längre tid utan, det har då handlat om en dag, och jag är redan nu inne på över 2 dygn. Alltså tänker jag testa mig  själv, igen, på en högre nivå. Jag saknar fortfarande någon riktig motivation till att sluta helt, vad skulle vara nyttan med det? Men jag tänker bevisa för mig själv att det är jag som har kontroll. Jag har ingen aning om hur länge jag tänker avstå från denna vardagslyx, antagligen så länge som det känns nödvändigt. Fan, det är egentligen som att avstå från en del av mig själv, av min identitet. Tur att min kropp fortfarande lider av näringsbrist och inte orkar klaga över detta .. Jag är väldigt seg i skallen, lite osäker på om det är pga bristen på föda eller bristen på nikotin.

Jag vet att jag kan, men man vill ändå ha det bevisat för sig ibland.


Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Mats

Sluta snusa för att det kostar pengar du kan spendera på annat kul! Skulle väl vara den enda motiveringen.

Finns förståss flera men dom passar inte in på just dig =P



Jag missbrukar godis. och jag trivs med det. Fuck off! XD

2009-04-13 @ 18:35:37
Postat av: Anonym

vill du ha min aoutograf?.. yes i am a gooood painter...HÖHÖH and on englissshhhh..



Ditt fina brev läste jag dan efter..haha hur kunde jag missa det.. :D.. krukan har jag nästan lagat.. :D hah har tagit fram lim å bitarna iaf

2009-04-13 @ 19:23:11
Postat av: jj

jag där uppe

2009-04-13 @ 19:23:26
URL: http://jennywikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0