I´m broke

Igår gjorde jag kanske ett misstag, jag totalruinerade mig själv. Jag har nu 2,60 kr på mitt konto och det kommer dröja tills den 27e innan jag har pengar igen (jajja, jag har på sparkontot men de pengarna sparas faktiskt av en anledning). Jag kan inte komma ihåg när jag var pank sist, pengar brukar helt enkelt normalt inte vara något problem för mig. Nu får jag alltså leva fattigt i en vecka, blir ju lite kul att se hur det kommer gå. Skulle ju vara lagom kul om jag får för mig att köpa något och så kan de inte dra något från kortet, sånt är ju lite pinsamt, och kul.

För min del händer det inte mycket alls, är inte frisk ännu så sitter här och chillar till Mötley Crüe.



Diggar fan denna, mest för att det är så mycket Mötley-historia bakom. Girls girls girls turnén 1987, Nikki Sixx var så jävla waisted som man kan bli trots sina halvhjärtade försök att hålla sig "ren" (inget heroin men desto mer piller och Jack Daniels). Man kan se hur Tommy Lee sitter i sin bur som sen lyfter hela jävla trumsetet för att fara runt med honom. Mick Mars var ihop med en av Bakgrundssångerskorna i videon vilket gjorde Nikki och Tommy förbannade då det var mot deras "turnéregler", och de terroriserade paret så ofta de kunde, "terror-twins" som de kallade sig själva. Vince Neil var under övervakning efter sin rattfylla (där han även körde ihjäl sin polare) så deras managers försökte desperat hålla honom nykter utan att riktigt lyckas. Sen alla galna saker de gjorde under den turnén, det kan fan inte bli mer utflippat än så. Och Nikki Sixx avslutar turnén med att dö kring jul, medan Slash ligger däckad bredvid och hans flickvän desperat försöker återuppliva Nikki (två adrenalinsprutor senare kom han tillbaka till livet). Så jävla out-of-control så man kan inte bli annat än förundrad över att de alla lever idag. It's the Mötley Crüe way of life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0