Wicked sick

Jag har blivit sjuk, igen. Förkylning som gäller den här gången, fan vad jag blir less. Ytterligare en helg liggandes i soffan alltså.

Jag stillade mitt glassbegär med milkshake idag, funkade mycket bättre än den där 7-kronorsglassen från ÖB igår, inte att rekommendera.


:)

Var ju i Luleå igår och shoppade lite. Hittade en skinnjacka som jag är helt kär i nu, precis vad jag varit ute efter! Sen sov jag mest hela dagen, var en sväng på innebandy men kände att det inte var så ultimat så for hem och sova igen typ. Sen har jag drömt en massa sjuka saker inatt som vanligt, bland annat om mordbrand (?). Men han förtjänade det, bastard. Heheh..

Pirate Bay rättegången då, länge leve Pirate Bay! Svenska rättssystemet skämmer ju för fan ut sig hära. Tydligen kan man gå och slå ihjäl 2 barn som tyskan Christine Schürrer och betala skadestånd på 100 000 kr per unge till föräldrarna medan skiv- och filmindustrin ska ha 30 000 000 kr för att någon spridit deras material. Det är så jävla sjukt alltså.. Men det är väl jättesynd om dessa stackars bolag som går miste om sina feta pengar och sitt inflytande, för det är fan så mycket det som de handlar om. De kan sitta där och tro att de äger material som någon annan begåvad människa skapat och så välja hur mycket de vill prioritera den här människan. Om de vill stötta, bidra och göra reklam för eller helt enkelt bestämmer sig för att de är inget att ha och drar en stordiss av något som hade kunnat bli bra. Utan fildelning hade man gått miste om otroligt mycket musik som man annars aldrig hade hört talas om, för att skivbolagen tror att de kan bestämma vad som ska slå och vad folk ska lyssna på. Sen sitter de där på sina feta arslen och snor en massa procent av intäkterna för att göra det. Mindre etablerade artister tjänar faktiskt på fildelning!

"Jämkning av skadestånd. Skadestånd kan i vissa fall jämkas. När det gäller sakskada och ren förmögenhetsskada kan skadeståndet jämkas redan då vållande på den skadelidandes sida medverkat till skadan. I vissa fall kan skadestånd också jämkas då det skulle vara oskäligt betungande för skadevållaren att utge skadestånd. Vid ev jämkning beaktas då även den skadelidandes behov av skadestånd."

Känns som att 30 miljoner kronor är jävligt "oskäligt betungande" för 4 personer, och jag tror knappast att skiv- och filmindustrin behöver 30 miljoner extra i plånboken. Tack och lov är striden inte över än, TPB FTW!


För övrigt kommer jag troligen bryta min nikotinstrejk idag. Har gått en vecka nu och jag klarade det galant, utan hjälpmedel eller återfall. Jag har alltså bevisat för mig själv att jag kan dehär och skulle mycket väl kunna sluta för gott nu, men jag väljer alltså att inte göra det. Jag passar istället på att njuta medan jag kan, precis som man ska göra, och om jag ska ligga däckad ännu en helg förtjänar jag att få njuta lite. It's just who I am. Jag skulle ändå inte tacka nej till en kulglass ..



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh nej va jobbigt att du har blivit förkyld :( Men vi kommer säkert va me varann en annan dag :D

Men hörrö, har inte du redan en skitsnygg skinnjacka? Fan jag har hittat en grymt jävla snygg jacka! jag måste fan ha den! haha :D

2009-04-18 @ 16:32:54
URL: http://www.snelin.blogspot.com/
Postat av: Elin

Förresten, vilken fin bild på dig! :)

2009-04-18 @ 16:34:29
URL: http://www.snelin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0