Hard work work

Jaha, har varit och jobbat hela dagen idag. Är fortfarande skönt att jobba, fast jag övervägde att lägga mig och blunda en stund när det gick lite väl segt (vilket jag också gjorde, heheh). Nu sitter jag å väntar på Mamis väninnor som hon bjudit hit på kycklingsallad, och jag får uppenbarligen inte tjuvstarta på den så jag väntar så snällt. HUNGRIG, GIVE FOOD! Fuckers .. Ajja, får alltså tid till att blogga istället, viktigt viktigt, och till att lyssna på världens bästa musik såklart!

MjååH, när jag ändå håller på kan jag lika gärna tipsa om ännu ett skönt avsnitt som sändes på TV igår kväll, svt 2 tom! Metal - En hårdrocksresa, hårdrockshistoria och annat för den som är intresserad! Programmet är över 1,5 timmar långt så är man inget hårdrocksfan är det ingen idé att kolla på. Är man däremot hårdrockare, SE SE SE ! Värt som fan var det, och Dee Snider, Ronnie James Dio, Vince Neil, Alice Cooper, Bruce Dickinson, Ian "Lemmy" Kilmister med fler hör till de som blir intervjuade. Lätt att jag kommer se det igen, fick skratta som satan när de drog till Norge för att intervjua Gorgoroths medlemmar. Norrmän är fan roliga XD

För övrigt TAGGAR vi som satan nu! FFS, P&L har börjat idag. På onsdag drar vi iväg, shiet loel. Såå sjukt jävla bra!


På torsdagkväll blire Mötley Crüe!


INSANE!

Kommentarer
Postat av: Mats

Dude, dom kallar han för Tony Iommi i den där filmen också! Vafan heter karln egentligen?

2009-06-23 @ 07:34:57
Postat av: Mats

Samt att det stämmer inte en hel del dom säger ändå. För många ja, men garanterat inte för mig.

Antingen gillar man musiken. Kläderna har fan inget med det att göra. Kanske om man vill "Passa IN" vilket uppenbart inte är målet egentligen. It's about the music. You're not supposed to LOOK like you like it. You either do or you don't! Get you your style. Många klädde sig som dom gjorde för att dom hadde inte så mycket val. Dom bodde ju i fattiga skithål och byggde sin egen stil. Idag kan man bära kostym och ändå gilla metal. If you ask me.

Hehe, eller ta en titt på vad t.ex Iommi har på sig idag. Det finns så jävlar många "posers" där ute så det är inte klokt. Dom Tar på sig "stilen" för att vara en del av något. And thats it. Vissa fattar inte ens vad musiken egentligen är. Art! In every possible way.

Samt ett sätt för vissa musiker att förmedla känslor. Ville Valo t.ex kallar sitt låtskriveri för "terapi".

Anyway, poängen är väl: It's not about the clothes. Or style. It's about how you feel, when listening to the music. Good? Understood?

Vissa gillar förståss att må dåligt också.

Vissa är bara morbida jävlar och gillar då Cradle of Filth och Dimmu Borgir's grejjer.

Ovanämnda är vad jag nästan vill kalla för "poserband" Snubbar som är mera för "image" än musik.

2009-06-23 @ 08:14:57
Postat av: LuuH

Håller inte helt med, men orkar inte ta den diskussionen här ;D Stilen är viktig den med (för artisterna), sen att man klär sig i hårdrockskläder är väl för att man vill visa och stå för vad man lyssnar på, vilken typ av människa man är XD Kläderna är en del av helheten!



Hahah, tänker typ Disturbeds sångare David som springer runt i en jävla overall på scen. Absolut inte snyggt, men ändå passar det honom bra på något sätt, lite annorunda scenkläder ;D

2009-06-23 @ 17:43:18
URL: http://luuh.blogg.se/
Postat av: Mats

Image på en spelning är en sak. Om banden sen har sitt att tänka på. Vad jag stör mig är att rockers som sen lyssnar på musiken mera dyrkar människorna som gör musiken och deras klädstil än själva musiken. No discussion =P

2009-06-23 @ 17:52:33
Postat av: Mats

Vad jag försöker säga är. Var unik, skit i att passa in. Why fit in when you can stand out?

Samt hatar jag folk som lyssnar på t.ex slipknot för att sångaren är så jävlar söt. (Exempel på vad jag hört ett av många puckon faktiskt säga... scary).

2009-06-23 @ 17:56:16
Postat av: Mats

Samt sista synpunkt på scenografi. Disturbed i Overall.. okej.. öppen tvångströjja hadde varit roligare. =)

Men att komma ut i extrema läderkläder med nitar och skit, snitta sig på scen med krossad flaska och sen be publiken spotta på en (Vilket Marilyn Manson gjort) Är lite över gränsen. Samma med grishuven med blodstänkt scen (Gris/koblod) är också fan lite att ta i. Motörheads scenshow med pyroteknik och flygplan var mera smakfyllt tycker jag. Samt In Flames, stå i T-shirt och Jeans. Det räcker. Resten tycker jag bara är löjligt, Gilla musiken helt enkelt, säger jag.

Gillar vanliga rockers sen att klä sig i trasiga Jeans och se ut som en hobo. Tycker dom det är det bekvämt, so let them. Men att göra det för image, posers. Å andra sidan, verkar det vara vad folk vill ha... Puckon.

Vad är jag själv? hehe, ett annat slags pucko kanske =)

2009-06-23 @ 18:07:35
Postat av: LuuH

Haha, du är kille och därmed har jag automatiskt rätt när det gäller klädfrågor ;D Hårdrockskläder är till 99% snyggt! Sen passar man inte in om man går i sånt direkt heller, förutom om man är på sweden rock då ;D .. Och marilyn Manson är Psycho så det smäller om det!



Har faktiskt sett Anders Friden i slips och kortärmad skjorta live också, stylish! :)

2009-06-23 @ 18:43:09
URL: http://luuh.blogg.se/
Postat av: Mats

Jag skippar slipsen! XD

2009-06-24 @ 12:40:27
Postat av: Mats

To be honest: Jag såg först bara 15 minuter av videon där när jag började med kommentarerna där.

Ganska rolig känsla när jag nu sett resten och hör alla bandmedlemmarna verefiera allt jag sagt.

Hahaha. Med undantag från några Norska Black Metal band då. Men Alice Cooper smög ju in att även dom... It's just an act.

Vad som skrämmer mig är att vissa fans som tar dom på alldeles för mycket allvar.

2009-06-25 @ 05:38:49
Postat av: Mats

Revidering av dom där Norska satanisterna:

Dom är inte satanister, inte dom där i Meyhem som brände ner kyrkor i alla fall.

Dom tror på dom gamla asagudarna och bränner ner kyrkor som hämd för att kristendomen mer eller mindre blev påtvingad i Norge (och Sverige med för den delen). Att dom tror på satan är skitsnack. Riktig satanism handlar mer om att du inte dyrkar nån annan än sig själva. Satan har inte så mycket med det att göra faktiskt.



Nå nu har jag sett hela Metal: A Headbangers Journey. Fyra tummar av fem. Den hadde gärna fått vara längre XD



Ett ps: Groupies! Är tamigfan dumma i huvet. Kul? Hur fan kan det vara kul att objektifiera sig på det där sättet. Att låta sig själv bli utnyttjad och sen vara stolt över det? Allvarligt? Var ju t.om nån som kommenterade det där i videon. But hey, som kille är det väl bara att tacka och ta emot. Puckon.

2009-06-25 @ 05:46:43
Postat av: Mats

EN sista kommentar uti hårdrocksläder.

Dom är så vanliga idag att man faktiskt passar in hur mycket som hellst idag om man bär dom.

Hårdrockare är inte outsiders nåmer.

Inte från min synvinkel i alla fall =)

So wanna fit in? Dress like them? Be like them?

2009-06-25 @ 05:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0