Death Magnetic Tour

Stockholmsresan alltså. Det hela började i Fredags med att vi på Kallax fick vänta på det andra, söligare gänget. Till sist anlände de på plats och hela proceduren med en massa väntande drog igång..


Haha, man ser att jag sitter och läser om MJs comeback XD

När vi väl var framme i Stockholm smet vi tjejjor iväg dirr på stan. Vi shoppade, käkade middag och återvände sen till lägenheten och killarna. Emma fick agera frisör så nu är jag äntligen klippt! Annars jyrade vi bara på och försökte lägga oss tidigt, det gick sådär.


Emma var som vanligt väldigt glad åt mig ;)

På lördagen steg man upp tidigt för att packa, göra sig i ordning och börja köa. Vi kom till Globen strax efter 12 och upptäckte att det var mindre folk än väntat, då kände jag mig glad för att jag vägrat börja köa tidigare. Köordningen var allt annat än bra och för att hålla reda på sina platser fick man ett nummer skrivet på handen, behöver jag ens nämna att systemet totalsög och gick åt helvete?


Det gick hårt till och alla pallade inte trycket..


Joy ser jävligt fundersam ut angående Crille. Det är jag också, vafaan höll de på med där egentligen? ^^


Det var förbannat jävla kallt att stå och köa i flera timmar, men som tur var hade vi med oss bra utrustning (kläder, mat, varm O'boy) så vi överlevde. I brist på annat satt jag och surfade lite i telefonen och upptäckte att de på aftonbladet hade en chatt med metallica några timmar senare. Självklart drog jag iväg en fråga till dem och tänkte sen inte så mycket mer på det.


Linnea var kall om nosen, stackarn.

När klockan blev lite över 17 började vi dumpa extrakläderna då insläppet skulle ha börjat 17,30, men självklart blev det försenat en halvtimma så vi fick stå och frysa ännu mer. Var även folk som smet före i kön lite här och var, grymt fult gjort och grymt irriterande kan jag säga. Till sist fick vi äntligen komma in i värmen och det var underbart! Första förbandet drog snart igång, The Sword, vilka var helt värdelösa. Varenda låt lät fan som den förra.


Syns inte på bilden men draåtjävlahelvete vilka polisonger de snubbarna hade!


The Sword blev inte långvariga och Machine Head äntrade scenen. Kan ju ärligt säga att det inte är något jag direkt fastnat för men de var överraskande bra faktiskt! Fick med sig publiken och man började känna sig taggad igen. Gitarristen såg väldigt kul ut med sin prickiga gitarr han sprang runt med och sångaren spottade som satan, överallt! Jag fattar inte var han fick all saliv ifrån alltså, han praktiskt taget dränkte vakterna och publiken framför sig i saliv! Fan vad glad jag var för att jag inte stod rakt framför då alltså ..


Machine Head

Sen efter 9 timmars väntan steg de upp på scenen, Metallica! Det blev sjukt jävla trångt framför scenen. De inledde med That Was Just Your Life och en grym ljusshow till det.


Bilder från sittplats, kan säga att det såg ännu grymmare ut när man hade stå!

Jag ids inte ta med hela låtlistan på bloggen, men kan säga att fyfaan vad det var grymt! Kändes som att alla bara blev helt galna, även jag!


Inledningen av One, eldinferno! Fatta värmevågen av dedär XD


Såå jävla bra! Coolt upplägg med scenen i mitten också.



Till Sad But True skanderade man tillsammans med tusentals andra, när Nothing Else Matters spelades var man framme med tändaren, till Turn The Page sjöng man med för fullt och till Master Of Puppets dyrkade man Metallica. Som sista extranumret spelades Enter Sandman och då släpptes de svarta badbollarna ner över oss och studsades fram och tillbaka av alla människor (jag lyckades faktiskt röra vid en, weeii).


Lite cool bild med mobilkameran. Hammett ser verkligen ut som den gitarrgud han är ;)



Duell! haha

När konserten till sist var tvungen sluta fick jag med mig 2 plektrum, gitarrplektrum med Hetfields signatur och ett basplektrum, lite glad jag blev :) Vi shoppade lite saker utanför Globen innan vi stack hem, slitna som satan efter att ha varit i och utanför globen i över 12 timmar. Ryggen, fötterna och benen värkte och man somnade fort när man väl kom till lägenheten..

På Söndagen stressade Fia och Nea iväg på stan medan vi andra chillade och så småningom gav oss iväg.


Blev shoppa och jyra en massa.


Batman och hans fru Robin?


En Gamer är alltid en Gamer ^^,


Sedan återvände vi till lägenheten. Här har vi röda soffan. Crille blev censurerad för allas bästa XD


Efter att ha käkat middag började vi tjejjor dampa lite och jag blev lite koffeinhög. Vi bestämde oss för att fara och leka i förorten (Fias förslag om att dra sightseeing i Rinkeby röstades dock ner).


Fredrix bestämde sig för att följa med oss, av någon anledning. Han blev lite mobbad ;)



ARG BJÖRN!

Till slut blev vi tvungna återvända för att packa och duscha, blev en slö tv-kväll. Plötsligt får vi höra att Metallica ställt in kvällens konsert för att Hetfield blivit sjuk! OMG! Klockan var då 20 på kvällen och fyfaan, det hade kunnat vara vi 24 timmar tidigare ju! Var såklart tvungen mobilsurfa lite och läsa om det och hittade då chatten de haft dagen före. Upptäckte då att inte bara hade min fråga kommit med som en av de 7 som blev besvarade utan svaret på den fick även sätta rubriken på hela chatten! Jag blev som lite glad då ;)


smsfråga säger: - its fucking cold standing here waiting for you guys, but TOTALLY WORTH IT! what do you think about the swedish audience? See you inside!
Robert Trujillo säger: I think the swedish audience is amazing, and the women are hot too! So all you have to do is find a special woman to keep him warm until he gets inside, haha!


Lite jävla coolt..

På Måndagen steg vi upp, packade, duschade, städade och började göra oss redo för avfärd.


Jag fick äran att skriva i gästboken dära. Syns kanske inte men jag vaknade och var draåthelvetesjävla förkyld, inte kul ..

Jag höll nästan på att dö på flygplanet, inte kul att sitta och snora som satan då. Överlevde gjorde man iaf och så var det slut på denna Stockholmsresan. Sad but True. Vi hade jävligt, jävligt kul alltså (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0