Cursed?

Alltså shit, Heaven and Hell håller på att falla sönder totalt nu. Först var det gitarristen Tony Iommi som påbörjade någon form av stamcellsbehandling för en skadad hand, sen blir sångaren Ronnie James Dio diagnosticerad med cancer i magen och nu ska trummisen Vinny Appice operera axeln för någon skada där. Alltså; gitarrist - hand, sångare - magen, trummis - axel. Det ser onekligen långt ifrån bra ut. Geezer Butler (basist) lider iaf inte från någon skada ÄNNU, känns ju nästan som att han står på tur för något ont jävla öde som drabbat resten av bandet. Det är fan inte bra, och det är fan inte kul. Tony och Geezer var faktiskt med i Black Sabbath innan Black Sabbath ens existerade, jag kan inte ens föreställa mig hur metalvärlden hade sett ut utan dem.

Det är jävligt sorgligt hur alla dessa otroliga, banbrytande band som betytt så sjukt mycket för dagens hårdrock börjar åldras och försvinner ett efter ett. Musiken kommer alltid att finnas kvar, men det är ändå en stor jävla förlust för musikvärlden varje gång det händer. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, fyfaan vad tacksam jag är över att jag fick möjligheten att iaf se dem spela live innan allt dehär. Självklart finns ju möjligheten att de alla klarar sig igenom all skit och kan fortsätta spela sin musik för världen, och det hoppas vi ju såklart på! Medlemmarna i Heaven and Hell må ha rätt många år på nacken, men de är fortfarande grymt bra och mästare på vad de gör.

Slay that fucking dragon!


Kommentarer
Postat av: Mats

Och du fick se dom på din 20'th anniversary av ditt liv. Call it fate?



2009-11-29 @ 18:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0