Onsdag, right?

Shit vilken jobbig dag det varit idag. Vet fan inte vad det är men så fort jag är och jobbar känner gamlingarna för att kasta sig i backen en halvtimme före jag slutar. Igår gick det iaf bra, idag fick jag vara övertid. Dessutom har kommunen sitt nya system för hemtjänsten som är så totaljävla puckat. Hur kul är det när en vårdtagare larmar och ligger på golvet och man måste fara hela vägen ner på stan och tillbaka för att hämta nyckeln så man tar sig in? Har man inte tillgång till bil blir det lätt 20-30 minuter extra som den stackars jäveln får ligga där. Människovärdigt? I helvete heller, men tyvärr den bistra verkligheten.

Kvällen har iaf varit bättre, riktig softarkväll. Låg först och läste lite och chillade framför TVn och Scrubs, sen blev det den vanliga kvällspromenaden med Donni. Idag hade jag sån tur så elljusspåret släcktes ner när jag var mitt ute i ingenstans, så det var bara vända och halka tillbaka i mörkret igen. Får väl skylla mig själv när jag är så kass på dedär med tider. Sen var det hem och leka housewife, drog på radion i köket och gjorde varm o'boy till mig och småsyrrorna. Lite mys var de allt.




Vid matbordet:



LuuH: - Jag ser att jag också måste gå och byta till mjukiskläder nu.

Tina: - Meh, du har ju redan mjukiskläder??

LuuH: - ... FAN.

Kommentarer
Postat av: Mats

Ägd haha. Och jag tror bestämt du ska få en pannlampa i julklapp så att du ser något i mörkret.

Slipper du famla i blindo iaf ;=

2009-10-22 @ 03:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0