Dagens ...

Haha, alltså dagens skönaste, fyfaan vad jag fått skratta. Vi tar det från början. En gubbe går ut på sin bro på morgonen och blir skrämd halvt från vettet av en ekorre som sitter där och fräser ordentligt åt honom, ekorren hade hittat någon kul isolering att slita sönder där och skräpat ner med den över hela bron. Gubben blir INTE glad och ekorren får kapitulera och flyr till sist upp i en tall bredvid huset. Gubben ger sig dock inte, utan går in i huset efter sitt gevär och skjuter helt enkelt ner ekorren och begraver den på bakgården! LOLZ, och jag som trodde att min morsa var den som hatade ekorrar mest i hela världen, jag hade tydligen fel. Haha förlåt men jag tycker faktiskt att det är hilarious, jag har aldrig påstått att jag var normal. R.I.P ekorren.

Dagens urballning är också en jävla historia, idag har jag faktiskt .. BAKAT! Omfg. Jag bläddrade igenom morsans receptbok och fastnade för chokladmuffins, eftersom det är jävligt svårt att misslyckas med. Tro det eller ej men de gick fan att äta, och jag hade ingen hjälp alls med att göra dem heller. Alltså när det gäller mig är det en jävla bedrift, jag suger verkligen på allt som gäller att laga till något ätbart. Min 13-åriga lillasyster äger sönder mig totalt när det gäller sånna grejer, och då överdriver jag inte ens. Jag kan lätt påstå att jag är sämst i familjen på att laga mat/baka, men nu har jag faktiskt lyckats göra någonting rätt iaf.

Men (klart att det kommer ett men) när jag skulle vispa ihop ägg och socker fick Mami minsann vara framme och berätta att jag skulle använda elvispen och inte den vanliga handvispen jag stod och höll i handen. Jag förstår inte hur det ens är möjligt att faila på sådana saker, haha pinsamt. Jag tycker verkligen inte om att stå vid spisen och svamla på, lätt att det är bland det tråkigaste man kan syssla med. Återstår bara att fundera ut hur man överlever på luft, alternativt leecha på Fia när man flyttar hemifrån. Jag har en bra känsla av det sistnämnda.


Det här gör vi inte om på ett bra tag..

Kommentarer
Postat av: Mats

Haha, men jag tror inte det spelar någon roll om du använder handvisp eller elvisp. Det är väl bara betydligt enklare med elvisp? Eller? =)

2009-10-23 @ 05:52:52
Postat av: Anonym

Beror väl mest på om man vill ha saken klar dagen man börjar eller nästa vecka.

2009-10-23 @ 07:56:12
Postat av: Fredrix

Det man vill när man vispar ägg och socker är att få in luft i smeten så det man bakar inte blir så platt, därför är de väl att föredra att ha elvisp för att få i mer luft :)

2009-10-23 @ 12:47:48
Postat av: Mats

Jag tror mer på den tidspesparande teorin. ;)

2009-10-25 @ 02:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0