Bakisdag och skitsnack

Idag har lätt varit den bästa bakisdagen ever, mest för att jag inte varit bakis överhuvudtaget. Alltså det är ju Tapio som gäller framöver, billigt och fylla utan baksmälla. Haha, när jag kom hem igår och hade jyrat omkring ett tag satt jag mig och gjorde te och skorpor fyra på morgonen, det var nice.

Sedan man vaknade i morse har det varit mycket jyra omkring och så har jag och My sett senaste Harry Potter filmen. Hur soft som helst, det enda som hindrar dagen från att vara perfekt är min förbannade nacke som gör ganska så ont idag. Som att det inte räckte med att sitta och skriva högskoleprov i flera timmar så blev det ju en jävla massa headbang under kvällen, men det sägs ju att det ska kosta att vara på topp. Just nu önskar jag mig en nackmassage (det funkar fan inte att göra det själv) eller en stödkrage liknande grannens i Beck. Ajja, genomleva och bli härdad.


Såg förresten en stund på Kalla Fakta som ikväll handlade om snus som spetsas med en massa skit som ökar den fria nikotinhalten, plus att de hade skrivit nå skit på Aftonbladet om det också. Tyckte det var ointressant så blev inte direkt av att se det, så mycket skitsnack om allt. Läste också att "Enligt Folkhälsoinstitutet är nikotinberoendet i styrka och återfallsrisk i klass med beroende av kokain och heroin", haha wtf alltså? Nästan så man kände sig som en jävla pundare när man läste det.

DET är rent jävla propagandasnack, inte för att jag knarkat men av det man hört kan man väl iaf dra slutsatserna att det är aaaningen svårare än att sluta med snus, för så jävla svårt är det faktiskt inte. Jag har slutat, börjat igen för att jag inte direkt såg någon mening med att avstå från det, varit utan i perioder, pendlat mellan starkare och svagare snus, testat det mesta och funderar ibland på att ge upp det igen. Men jag funkar så, jag är lite av en periodare när det gäller det mesta. Snusar ju ändå bara "snus som är specialgjort för att attrahera ungdomar så de blir fast i beroendet och med mindre halter av nikotin så de inte mår dåligt av det och avstår" just nu.

Tycker att folk ska ge fan i att hacka på oss snusare. Mitt liv, mina val, och det är fan inte så jävla dåligt som det påstås. Visst fan är det beroendeframkallande men inte i närheten av ett jävla drogberoende (haha, snus är ju faktiskt drogklassat i ganska många länder). Och sure det "kan skada din hälsa", som att man inte får cancer av mobiltelefoner, chips, rostat bröd, skumma tillsatser i matvaror och blaha blaha. Alla ska vi dö en dag, lika jävla bra att njuta av åkturen medan man kan.

Variation, whaaat?

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag tror det handlar mest om vilja och biologi hur svårt det är att snusa. Vissa mår säkert skitdåligt när dom lägger av, du har väl tur att du inte gör det. Men att dom jämför det med Heroin... Tjaa om man tänker på hur Nikki Sixx beskriver det i sin dagbok så vette fan hur man kan dra den jämförelsen. XD

Tvivlar starkt på att man spyr som ett svin etc etc, när man lägger ner cigg eller snus.

Ont i huvudet och aningen knasig ett tag men aja.

Stoopid. Det är väl en aning sjuk syn vi har på droger idag, jämfört med förut. Och dom måste väl ha NÅGOT att klanka på. What's next one wonder?

2009-10-26 @ 16:22:38
Postat av: Nea

fan så knäppt... Låt oss snusa! :D bra skrivet ;)

2009-10-26 @ 18:02:39
URL: http://linneahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0