Bränd

I natt har jag knappt kunnat sova, sånt är jobbigt. Det var för kallt, för varmt, jag blev hungrig, låg och vred mig och rullade runt överallt i sängen, jyrade halvt i sömnen och jag vet fan inte vad jag höll på med. Till sist somnade jag iaf, och då drömde jag typ om onda jätterobotar? Det var skitskumt iaf.

Jag har förresten inte ens berättat om Haparandrasvängen vi gjorde i fredags. Den korta verisionen: skumma grejer i kofferten, stoppade av finsk polis, chill, köpa cdspelare till bilen med usb, shoppa skor på skopunkten (och jag brukar normalt inte ens gilla den affären) och stanna i bjumis på hemvägen och leka på isen. Kul.

Sen när vi kom hem kopplade jag in slutsteget och spelaren i bilen igen. Slutsteget har krånglat som satan tidigare och så fort det fått ström har varenda säkring i skiten gått, så vi misstänkte att det blivit kortslutning någonstans i det och drog iväg det till en snubbe som öppnade och kikade lite på det. Han hittade iaf felet och när jag kopplade in alltihopet igen fick steget ström och säkringarna gick inte, men jag fick inget jävla ljud ut någonstans. Tänkte då att jag skulle kontrollera slutsteget igen, gick och öppnade kofferten och ... Rök. Massor med rök som bara vällde ut. Blev lite småpanik och snabbt som fan stänga av biljäveln och dra ur alla kablarna till steget och slänga det åt helvete.

Bild från när det var nytt och skulle testas, på den tiden när steget fortfarande fungerade.


Jag har mest bara skrattat åt dedär, inte har jag väl nämnt att jag missbrukar musik tills allt bara dör? Haha, det händer ju bara mig alltså. Dock sörjer jag det lite, mitt fina slutsteg har dött, inge mer dunka i bilen. Kopplade sen in ena 6:9an direkt till spelaren (var bara ena högtalarkabeln som räckte, och då fick jag ändå dra den mitt genom baksätet) så musik har jag iaf, men haha, så kan man ju bara inte ha. Skönt iaf att det enda jag nu har betalat för av billjudet är just spelaren, och den var ju inte direkt dyr den heller. Har jag nämnt att jag brände upp ett slutsteg och högtalare förra sommaren också? Det var iofs skitgrejer, dunkade lite väl hårt till Another One Bites The Dust när skiten ballade ur totalt. Mina dåvarande 6:9or bara hängde sig och stog och hackade samma ton hela tiden även fast jag stängde av bilen och allt, och så kände man såklart den där härliga lukten av bränt. Det var bara stanna efter vägen och rycka ur alltihopet. Den gången var det dock vi som slarvat ordentligt och inte isolerat kablar, men haha, fult var det iaf.

Kommentarer
Postat av: Mats

Diplomat, varför sa du inte det? Säger väl allt.

Jävlar skitsteg =)

2009-10-27 @ 13:07:20
Postat av: LuuH

Haha, jaa men gratis är gott. Det gamla som jag brände förra året var ett MDS XD

2009-10-27 @ 13:43:13
URL: http://luuh.blogg.se/
Postat av: Mats

Det är ett MDS jag har nu och det verkar inte heller vara så stabilt. Jag tror på JBL mer, men jag borde köpt ett kraftigt 5 kanaligt på en gång.

Dom kostar en del dock. 4-5000:- Har jag för mig.

2009-10-27 @ 22:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0