Mercapower

Ikväll har jag och Mercedes varit ute på lite äventyr minsann, i 25-30 minusgrader. Jag var dum nog att fara iväg med Bäckströms Mazda 626 för att hämta lite kartonger till att packa grejer i från morsans jobb, som alltså ligger på Kamomillstigen och innebär några hundra meters bilkörning. När jag väl kom dit tog det kanske 5 min innan jag var på väg hem igen och under den korta tiden bestämde sig bilfan för att den inte ville leva nå mer, stendött batteri när jag skulle ha igång liket. Fick alltså ringa efter Bäckström som startade kalla fina Mercedes (hon hade dock varit igång någon timme tidigare, annars hade det nog varit kört på den fronten också) och kom med bogserlina för att bogsera igång Mazdan.

Vi bytte såklart bilar dirr så jag fick börja bogsera igång Mazdan med Mercan, och Mazdan gick igång typ direkt vi började. Det roliga med det hela var att jag inte ens märkte det eftersom man inte kände nånting alls i Mercan så jag fortsatte bogsera Bäckström i Mazdan medan han stod på bromsen för fullt och fick finna sig i att bli ivägsläpad, hahaha. Till sist slog han igång lysena och blinkade åt mig och där tog våran färd slut. Det var snopet och lite småchockat där i Mazdan kan man säga, ojojj så ägd. Det är ju en del av tjusningen med gammelmercor, de går fram som stridsvagnar och tickar fan på i evigheter. Kom just att tänka på att Mercedes fan fyller 32 i år, shiet, och har gått bättre att vinterköra med än jag någonsin föreställt mig. Fatta att jag kommer sakna min bil när jag drar, även om det bara blir för några månader. Sen jävlar blir de sommar och ragga Merca igen. Fixa, styla, laga, ÅÅÅH vad det gillas.

Förresten så har jag mest sysselsatt mig med att läsa idag, igen. Är iaf på sista Harry Potter boken nu, sen har jag ju Millennium serien att läsa också, men får nog förbjuda mig själv från det för ett tag framöver. Böcker är fan som droger för mig, det går fan inte att sluta läsa, och då har man ändå varvat Harry Potter böckerna ett antal gånger.

Nu är det iaf sleep som gäller, efter nästa kapitel .. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0