Sick Mother Fucker

Jag antar att bloggandet i likhet med övriga världen måste gå vidare och återhämta sig efter gårdagens fruktansvärda förlust. Känns bra att se alla hälsningar och hedersbetygelser från alla möjliga rockmusiker och annat känt folk. En grej som jag stör mig något så grymt mycket på; vars i hela helvete är Ozzy Osbournes kondoleans-hälsning? Nog för att Ozzy är en sönderknarkad jävla marionettdocka som antagligen inte kan skilja på höger eller vänster, och att Dio varit lite av en rival mot honom efter att ha ersatt Ozzy i Black Sabbath och spelat med Heaven & Hell på senare år (som dessutom blev stämda av Ozzy), men nog fan borde någon (typ Sharon som ändå ligger bakom allting som händer) i den där efterblivna familjen åtminstone beklaga en gammal så gott som kollega och hårdrocksbroders bortgång. Hur fan kan man bara hålla käften och ignorera en sån grej? Det har inte varit något personligt tjafs mellan dem två på senare tid om ens någonsin, och att Ozzy inte ens kommenterar saken har verkligen gjort att han nått en ny bottennivå i mina ögon.

Edit; Okej, Ozzy HADE faktiskt ett litet twitterinlägg om saken, fortfarande det mesigaste vi varit med om men man kan nog inte förvänta sig så mycket av en person med samma mentala kapacitet som en 5-åring.


Det borde ha varit Ozzy som dog, med sin totalfuckade jävla livsstil, och inte Dio som nästan har levt så jävla rent som det går. Det visar bara att du kan göra i princip vafan du vill, cancer kommer ändå ta livet av en tredjedel av oss, vilket en föreläsare vi hade för ngn vecka sedan inledde en föreläsning med att så vänligt informera oss om, verkligen inspirerande.


Nu är det iaf dags att fortsätta med musiklistan, lite halvhjärtat iaf. Jag var hemma i Kalix i helgen och roade mig med ungefär allt som inte omfattar att sitta framför en dator, så nu kommer det många punkter på varandra.



Day 14 - A song that no one would expect you to love



Ärligt talat, jag har ingen aning om vad folk förväntar sig att jag ska eller inte ska tycka om för musik. Antagligen metal, men vafan, det är ju det jag lyssnar på. Här är iaf en låt som jag själv inte ens förväntade mig att någonsin gilla, By The Sword - Slash featuring Andrew Stockdale. Gillade inte låten överhuvudtaget när jag hörde den först, men den har faktiskt växt. Antagligen spelade förväntningarna på Slash's soloalbum in lite där, jag hade väntat mig något hårdare och mer metal.

 


Day 15 - A song that describes you




Hahah, så jävla givet! SMF - Twisted Sister.

"And if they think that we're sick, then sick is what we'll be!"



Day 16 - A song that you used to love but now hate

Hm, här finns det ju också hur mycket som helst att sätta in. När jag var liten kid lyssnade jag faktiskt på Spice Girls med alla de andra tjejerna, men det var innan jag fick vad man brukar kalla förstånd.. Yeah right, HEHE. Det blir ingen länk här alltså. Nope.



Day 17 - A song that you hear often on the radio

Alltså, jag kan ju helt ärligt säga att jag så gott som aldrig lyssnar på radio, man kan ju undra varför. Kan väl gissa att de spelar Lady Gaga eller något liknande? Eller är hon ute nu? Whatever.


Kommentarer
Postat av: Mats

Then sick we'll be. Förut förespråkade man att inte vara som alla andra. Men nu är ju tyvärr sjukt betéende ganska mainstream. Se dagens ungdom.

En personlig åsikt om det där bara.

Dock anser jag att du är unik ändå på ett helt annat sätt. Svårt att förklara, but you are.



Ozzy... Orka ens kommentera karln haha. Inte förvånad iaf.



Och jo, tyvärr är Lady GaGa fortfarande ganska välspelat. Verkar större än nånsin. Sad...

T.om jag har slutat lyssna på radio.

Kan dom inte skapa en pMetal?! (tillägg till p1, p2, p3 osv)

2010-05-18 @ 16:56:12
Postat av: LuuH

Har för mig att Bandit rock ska startas upp i Luleå snart iaf ;D



Haha, och thanks! ;) Snart ska jag sitta och vara speciell och driva dig till vansinne genom hela jävla Sverige Mats! HE HE HE

2010-05-18 @ 19:22:48
URL: http://luuh.blogg.se/
Postat av: Mats

I'll look forward to it. =P

2010-05-22 @ 12:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0