They want YOU.

Har varit så fullt upp hela veckan så man knappt hunnit blogga, och majoriteten av den tiden har ägnats åt plugg. Har haft en deal med en classmate om att sitta till 17 och plugga varje skoldag, och när man väl kommit hem efter det har man varit helt slut i skallen. Dock så jävla värt de, för ojoj vilka kunskapsmängder man pressat in i skallen. Tycker anatomin sitter relativt bra nu, så ska ägna hjärnan lite mer uppmärksamhet i veckan. I onsdags kom iaf snälla underbara Martin och hjälpte mig att olja köksbordet och stolarna mina, så nu är de så fina så! I torsdags var jag helt bränd i skallen så när jag kom hem efter 17 nångång somnade jag och i princip sov bort hela dagen, vaknade av att Mormor ringde och väckte mig just före 20 ^^' Så kan det gå, var stort need på de sömntimmarna.

I fredags hade vi info om regionaliseringen, från termin 6 får ju vi nämligen välja att göra de kvarvarande terminerna i Östersund, Sundsvall, Umeå eller Sunderbyn. Det var riktigt jävla bra, och jag är väldigt taggad på Sunderbyn faktiskt. Att utregionaliseras har jag mer eller mindre hela tiden varit inne på, visst har Umeås sjukhus massor med specialitetsområden som de mindre sjukhusen saknar, men de är så vana vid sina hundratals elever som alltid är där och jag tror att man på ett mindre sjukhus dels kommer patienter och personal närmare och dels får vara mer delaktig i vården istället för att bara stå vid sidan om och se på. 10 elever från klassen kommer utregionaliseras till varje sjukhus, så det blir som lite skillnad, och alla sjukhusen är väldigt mån om att utbildningen ska vara likvärdig var man än gör den, och det tror jag att de kommer hålla benhårt på. Sen lockar såklart närheten till familjen också.

Anyway, det var riktigt intressant att höra på vad de hade att säga och alla sjukhusen vill ju ha dit oss läkarstudenter pga bristen på läkare och förhoppningen att vi ska stanna där även efter utbildningen är färdig så de raggade stenhårt och hade alla med sig en massa olika mutor.


En del av grejerna vi fick plocka med oss i våra "goodiebags" eller wtf man vill kalla det. Sterila plåster, nyckelband, USB-minne, surströmmingsburk (oanvänd ofc!) med godis i och en sån där mjuk bollgrej som man ska sitta och trycka i handen för att bli avstressad. Sen var det massvis med godis, drycker, mackor, lunch och fan vet vad. Sen får vi såklart förmåner på de olika ställena också, i Luleå får vi gratis busskort och gratis flytthjälp, vilket ju inte är helt fel, och typ alla sjukhusen har helt nyrenoverade och stora lokalsytor som är till bara för oss med lunchrum och arbetsrum med mera. Haha jag vill typ gå termin 6 nununu så man får vara på klinik, fyfan vad kul det kommer bli.

I helgen har det inte hänt så mycket alls, satt igår, lördag, på skolan och pluggade anatomi till halv 7 på kvällen(!). Haha, jag kan bli så jävla överraskad av mig själv ibland alltså. Såg Inception sen på kvällen med några polare, och jävlar att den var bra! Gillar det att man får tänka till och fundera själv både under och efter att man sett den. Idag händer det inte så mycket alls, har lite välförtjänt ledighet från allt och bara slackar nu, och så småningom ska jag sätta mig med Neuroscience och läsa lite. Lugn Söndag as usual.

Kommentarer
Postat av: Elin B

Jag måste nog göra de!! ;) haha :D

2010-11-17 @ 10:00:47
URL: http://www.snelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0