The dead are walking again

I natt har det varit zombieinvasion i Umeå O.o .. Det började med att världen gick under, moln flög över himlen som skiftade mellan ljus och mörker, stormvindar drog förbi och slet med sig människor och marken mullrade och föll ihop på en hel del ställen. Vi befann oss på berghem och det var också där zombieinvasionen började. Vi hade sökt skydd i ett halvtrasigt lägenhetshus och när stormen lugnat ner sig och allting bara var grått och dimmigt igen började alla döda återuppstå som zombies.

Nedanför huset kunde vi se hur de samlades och ökade i antal och till sist var vi tvungna att fly om vi någonsin skulle överleva och ta oss därifrån, så vårat gäng stack iväg till Marieberg först och lämnade några innan resten fortsatte mot Nydala, dit inga zombies hunnit ännu. Sen barrikerade vi min våning i huset och väntade.. Och väntade .. Vi hade gevär och ibland stötte man på någon zombie som man fick skjuta i huvudet, plus att vi fick ta bort en av mina grannar som hade blivit smittad. Jag hann också med en utflykt på egen hand för att skaffa proviant, och så fick jag låtsas vara en zombie själv för att komma undan, fast jag blev ändå riven men det smittade inte så. Så småningom samlades alla hemma hos mig för det var zombies överallt och man fick slå sig fram så fort man gick ut och allt var kaos.

Därikring vakande jag till sist iaf, haha. Sjuk mardröm och jag vet precis var den kommer ifrån. Därför tycker jag att alla ska börja se The Walking Dead, zombies är ju bara awesome ^^,


Kommentarer
Postat av: Fredrix

Tack! äntligen en serie som verkar duga =D

2010-11-04 @ 20:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0