Beyond Hell / Above Heaven

Efter att ha gett det något försök har jag till sist kommit fram till att Volbeats senaste album Beyond Hell / Above Heaven är helt jävla okej. A Warrior's Call och Fallen har ju funnits ute ett tag redan och de är fan härliga, A Warrior's Call är en jävla bra kamplåt och Fallen är en riktigt vacker hyllning. Bortsett från dom hittar man faktiskt flera låtar som fastnar, och speciellt 7 Shots är nog min favoritlåt på hela skivan. Även The Mirror And The Ripper och A New Day hör till de låtar som är långt mer än okej. Evelyn är också den ganska intressant bara för att höra Poulsen growla lite, vilket han faktiskt gjorde i flera år innan han bildade Volbeat. Är dock glad över att han inte stannade vid det.

Annars är det väldigt många typiska Volbeat-låtar, du hittar någonting du gillar på nästan alla låtar (förutom 16 Dollars, WTF är det där?) men ingenting som är direkt nytt eller förvånanade. Jag saknar lite Poulsens speciella sångstil när han sjunger som bara han kan låta och som är så jävla omöjligt att ta efter, hade gärna fått vara mer av det. Vad som väger upp det lite måste ändå vara att de må ha lekt mindre med Poulsens röst, men desto mer med gitarr-liret, och det är fan härligt!


Betyg sätter jag fan inte, men jag tipsar och tycker att ni bör lyssna igenom det!



Volbeat - 7 Shots

Kommentarer
Postat av: Mats

Vi skurkar väl Volbeat då! =D

2010-09-15 @ 13:58:54
Postat av: Mats

Vi gillar 7 shots som fan faktiskt. Varierad utav helvete och inleder med western tema. Klockrent! ;)

2010-09-17 @ 01:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0